Autentificare
Am uitat parola
Articole
Programul anual al achizitiilo...
Modificările aduse prin noul act normativ nu sunt de substanţă, însă e...
Initierea procedurii de atribuire
Referitor la condiţiile de iniţiere a unei proceduri de atribuire, trebuie sub...
Achizitia directa
Achiziția directă sau cumpărarea directă nu reprezintă o procedură de achi...
Proceduri declansate de Comisi...
În continuare vom reda, însoțite de scurte comentarii, câteva...
Procedurile privind incalcarea...
Punerea în aplicare a dreptului comunitar înseamnă adoptarea de mă...
Negocierea cu publicarea preal...
Negocierea reprezintă o procedură de atribuire a unui contract de ac...
Sistemul de achizitii dinamic
Sistemul de achizitii dinamic este un proces in intregime electronic, limitat in...
Autoritatile contractante din ...
Autoritățile contractante din domeniul apărării ţării şi securităţii na...
Interoperabilitatea sistemelor...
  Unul dintre elementele cheie ale integrarii economice la nivel european ...
Concursul de solutii
Definiție Procedură de achiziție publică specială prin care o autoritate co...
Considerati noul cod de achizitii o imbunatatire in domeniu ?

Programul anual al achizitiilor publice

de Gelu Cazan

Modificările aduse prin noul act normativ nu sunt de substanţă, însă este interesant de menţionat un anumit detaliu referitor la acest aspect. Concret, la art. 3 alin. (1) lit. a) se precizează că una dintre atribuţiile autorităţii contractante este „elaborarea şi, după caz, actualizarea, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante, a unui program anual al achiziţiilor publice, ca instrument managerial pe baza căruia se planifică procesul de achiziţie;”.

Este pentru prima oară când programului anual al achiziţiilor publice i se declară rolul său real şi anume acela de instrument de planificare al procedurilor de atribuire. În ultimii ani s-a evidenţiat o tendinţă care determină întârzieri/perturbări importante, în special la început de an, prin conectarea strictă a programului anual al achiziţiilor publice de bugetul de cheltuieli al fiecărei autorităţi contractante.

În realitate, programul anual al achiziţiilor publice se elaborează într-o primă fază (sfârşitul ultimului trimestru al anului în curs) în primul rând pe baza necesităţilor obiective ale autorităţii contractante şi a gradului de prioritate a acestor necesităţi, urmând ca doar în final să fie luate în considerare anticipările cu privire la fondurile ce urmează să fie alocate. După aprobarea bugetului propriu, autoritatea contractantă îşi definitivează programul anual al achiziţiilor publice în funcţie de fondurile aprobate dar şi de posibilităţile de atragere a altor fonduri.

În concluzie, se pune întrebarea: de ce trebuie să fie pus semnul de egalitate între programul anual al achiziţiilor şi bugetul aprobat ? În practică, probabil că ar fi mai util ca acest program să reflecte în integralitate intenţiile autorităţii contractante de achiziţiona produsele, serviciile sau lucrările necesare. În funcţie de fondurile de care autoritatea contractantă va dispune în mod efectiv, vor fi iniţiate şi procedurile de atribuire a respectivelor contracte.

Dacă autoritatea contractantă are o nevoie reală de 20 de computere a căror valoare estimată este stabilită, să presupunem, la nivelul de 20.000 euro, atunci o planificare corectă ar trebui să conducă la concluzia că, pentru achiziţia de computere, va fi necesară iniţierea unei proceduri de cerere de oferte. Ce se întâmplă dacă bugetul alocat în acest scop este de numai 14.500 euro?  O abordare simplistă ne-ar îndemna să utilizăm cumpărarea directă, ceea ce este corect numai dacă pe parcursul următoarelor 12 luni se consideră totuşi suficiente cele 14 – 15 computere care teoretic pot fi achiziţionate cu această sumă. În cazul în care numărul de computere nu este considerat suficient şi, totodată, este destul de probabil ca, pe parcursul anului, să fie identificate alte surse de finanţare (inclusiv prin rectificare bugetară) este util să se iniţieze încă de început o procedură de cerere de oferte. În acest mod se conservă posibilitatea legală de a iniţia o nouă procedură de cerere de oferte pentru achiziţionarea diferenţei de 5 – 6 computere necesare activităţii autorităţii contractante, la momentul în care suplimentul de fonduri va fi alocat efectiv.

Luând în considerare exemplul de mai sus, devine evident faptul că programul anual al achiziţiilor publice trebuie să fie un instrument care să permită astfel de abordări, extrem de utile în procesul de planificare a achiziţiilor publice.


florinc18

FIRMA NEPLATITOARE DE TVA:REALIZEZ LUCRARI DE CONSTRUCTII DE CALITATE LA PRETURI AVANTAJOASE:STRUCTURA,FINISAJE,TERASAMENTE,REABILITARI,DRUMURI,ETC ADMINISTRATOR ING. CODREANU FLORIN-0727 680 210

podinacristina

SC OptiX SECURITY SYSTEM SRL va sta la dispozitie pentru consultanta, proiectare si implementare a sistemelor de supraveghere video IP, ANALOG, HD, sisteme de alarmare impotriva efractiei.n Toate sistemele de supraveghere comercializate de OptiX SECURITY SYSTEM SRL includ posibilitatea de fi accesate de la distanta, online, in timp real de pe PC, laptop, Mac, iPhone, Android, BlackBerry etc. si pot fi configurate impreuna cu sistemul de alarma sa trimita alerte instant pe smartphone in momentul detectarii miscarii din fata oricarei camere in momentul cand sistemul de alarma este activat !n Pentru indentificarea cat mai buna a solutiilor de care aveti nevoie si personalizarea ofertei, va rugam sa ne contactati. MAGAZIN: G.Cosbuc 37/1, Baia Mare, Maramures, ing. Podina Daniel,Tel.0765 432414, email: office@optix.ro

VitaBrevis

Academiei Center – inchiriem spatii de birouri, ultracentral Bucuresti scurt istoric cladire de birouri (imobil) An constructie 1935 Adresa – strada Academiei nr. 39-41 / Calea Victoriei 68-70 / Piata Revolutiei Imobil - niciodata nu a fost catalogat cu Grad seismic ridicat – “bulina rosie” – niciodata nu a fost listat oficial in acest sens – lista fiind publica spre verificare / consultare Consolidari - 1999 – realizata de catre Asociatia proprietarilor cu Aedificia Carpati SA cu plata din Fondul Libertatea creat dupa Revolutie - 2006 – 2008 si schimbare functiune in Birouri, recompartimentari, schimabri integral instalatii , electrice, sanitare, voce, date, instalare climatizare si incalzire centralizata, alarmare incendii, hidranti, lifturi noi, etc. - practic Refacere 100% – Vita Brevis SRL Autorizatii de contruire 2006 si 2008 – Vita Brevis SRL – anexate Vita Brevis SRL

Maria Matei

Închiriez Buldoexcavator JCB 4CX, pentru lucrari specifice, dotat inclusiv cu lama pentru zapada si cupa pentru facut betonul la fata locului. Pret 120 lei / ora. Tel. 0766 955 333

Maria Matei

Închiriez Buldoexcavator JCB 4CX, pentru lucrari specifice, dotat inclusiv cu lama pentru zapada si cupa pentru facut betonul la fata locului. Pret 120 lei / ora. Jud. Gorj, Tel. 0766 727 008 şi Tel. 0766 955 333

Adauga comentariu

Trebuie sa fiti autentificat pentru a avea acces la aceasta functionalitate.
Daca nu sunteti membru al comunitatii noastre va puteti inregistra gratuit aici.